Interviu Bogdan Popescu, Purchase Manager PC Garage
Componentele raman categoria de baza in cifra de afaceri PC Garage si un focus deosebit de important pentru noi. Segmentul IT continua sa fie unul deosebit de efervescent pe fondul numeroaselor lansari de tehnologii, game, produse, dar si in contextul diverselor provocari precum inundatiile din Thailanda, care au reprezentat un recul semnificativ pentru categoria componente.
Totodata, 2011 a insemnat triplarea vanzarilor de SSD-uri, dar si acerba competitie Intel – AMD in materie de procesoare. Va invitam sa aflati mai multe detalii despre ce s-a intamplat in 2011 si la ce ar trebui sa ne asteptam in noul an dintr-un interviu cu Bogdan Popescu, Purchase Manager PC Garage (foto).
Anul trecut a fost “atribuit” tabletei, iar despre 2012 unele voci sustin ca ar fi anul ultrabook-urilor. Cum performeaza insa segmentul de componente?
B.P: Componentele au fost si raman si anul acesta categoria de baza in cifra de afaceri a PC Garage. Desi notebook-urile si tabletele castiga tot mai mult teren, exista persoane care nu vor renunta la PC (in special cei pentru care performanta primeaza), inclusiv eu.
Care au fost principalele lansari si inovatii care au marcat anul 2011 in materie de componente?
B.P: 2011 a fost un an marcat de mult asteptata platforma Intel Sandy Bridge care s-a dovedit foarte apreciata, in special de catre entuziasti. Pe final de an am primit replica AMD cu al lor Bulldozer, primul procesor desktop cu 8 core-uri.
O noua tehnologie si-a facut auzite ecourile din ce in ce mai mult in 2011 pe piata locala: cum au evoluat vanzarile de SSD-uri anul trecut?
B.P: SSD-urile au explodat pur si simplu in 2011, cu vanzari de peste trei ori mai mari decat anul precedent. Tot mai multi clienti au constientizat ca hard-disk-ul este cea mai lenta componenta a unui PC si ca treptat va fi folosit doar ca spatiu de stocare, urmand ca sistemul de operare si programele rulate frecvent sa fie instalate pe un SSD.
Inundatiile din Thailanda au afectat puternic productia de hard disk-uri, acolo unde isi concentreaza activitatea cea mai mare parte dintre producatori. Cu cat au crescut preturile in medie si care a fost impactul asupra vanzarilor?
B.P: Catastrofa din Thailanda a fost principala cauza pentru care nu doar hard disk-urile, ci intreaga piata de componente nu a performat la nivelul asteptat in 2011. Preturile hard disk-urilor s-au dublat, iar vanzarile au scazut cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Este pretul o conditie necesara si suficienta la achizitia unui produs?
B.P: Piata de IT online din Romania, desi in crestere, este inca imatura cat timp avem cel mai mic procent de persoane cu acces la Internet din UE, astfel ca pretul ramane un factor de decizie important in achizitia unui produs. Datorita competitiei acerbe din online-ul romanesc, diferenta intre magazinele online este facuta de serviciile pre si post-vanzare, in care am investit si vom continua sa o facem si de acum inainte.
Orice pasionat care se respecta dedica o buna bucata din timpul liber gaming-ului. Cum s-a dezvoltat acest segment la PC Garage?
B.P: Inca de la infiintarea PC Garage de acum 6 ani, am incercat sa ne apropiem de gameri, o categorie importanta pentru noi. In acest sens facut eforturi pentru a avea cea mai variata gama de produse dedicate lor ( de exemplu sisteme customizate pe anumite jocuri) si, desigur, cele mai bune promotii. De asemenea, am organizat competitii atat online, cat si offline in 2011 (lansari FIFA 12 si COD MW3, Battlefield 3). In plus, avem la dispozitia lor forumul My Garage (una dintre cele mai mari comunitati online din Romania, care va implini 4 ani pe 15 februarie).
Care ar fi principalele trenduri pe nisa de componente la care ar trebui sa ne asteptam in 2012?
B.P: 2012 va fi un an spectaculos in primul rand pe piata placilor video, categoria-vedeta in randul gamerilor si entuziastilor. Deja AMD a lansat cea mai puternica placa video single GPU – Radeon 7970 , urmand sa continue cu intreaga serie 7000 in prima parte a anului. De asemenea, nVidia anunta seria 600, incepand cu trimestrul al doilea.
Cu ce noutati va veni PC Garage in anul 2012?
B.P: In 2012 pregatim un nou sistem de afiliere si un look fresh in urmatoarele saptamani. In plus vom extinde gama de produse si servicii si vom realiza multe evenimente-surpriza, atat online, cat si offline, pentru toti clientii fideli, in special pentru abonatii la newsletter.
Un profesionist desavarsit domu Popescu, mai rar oameni ca el. Felicitari !
[…] din magazinele online cunoscute, acum controlat de omul de afaceri Marius Ghenea, a realizat un material în care oficialii companiei trasează trendurile pentru 2012 în privinţa vânzărilor.Sursa […]
[…] aici. « Hochei cu telefonul Lasa un comentariu Anuleaza […]