Marketing si demagogie

Stiti reclama cu ghinda?

Pornind de la reclama cu substrat as vrea sa discutam despre cum inca se face demagogie si nu comert online.

Incep cu definitia invatata de mine in facultate a sistemelor in timp real. Pe scurt, raspunsul la modificarea unui sistem este infinit de mic. Mai devreme am citit un comunicat de presa in care se preciza faptul ca stocurile sunt actualizate in timp real. Oare e asa? Tind sa cred din experienta noastra de mai bine de un an de cand am implementat afisarea stocurilor ca nu e tocmai asa. Marii furnizori iti ofera zilnic cate un fisier sau un feed cu cantitatea disponibila in stoc sau o aproximare gen suficient, mai mic decat x bucati etc.

O alta notiune cu care unii se joaca este probabilitatea. Se estimeaza ca exista o probabilitate de eroare de cel mult 1% odata cu afisarea stocurilor. Tind si de aceasta data sa cred ca este o exagerare. Cu toate stocurile updatate zilnic/la cateva minute exista o probabilitate ca produsele sa nu mai fie disponibile. Pur si simplu pentru ca furnizorul are 1-2 bucati din fiecare produs care s-au terminat. Unii poate isi mai aduc aminte cand nu se gaseau 8800GT si totusi pe site aparea in continuu „disponibil la comanda online”.

Totusi felicit performanta de a descoperi un lucru care este deja standard pentru multe magazine online si a-l trata ca pe o performanta proprie.

De ce oare sunt asa de acid? Pentru ca m-am saturat de neadevaruri doar de dragul marketingului. Vreau comert online, nu campanie politica!

Un comentariu la “Marketing si demagogie”

  1. […] sai. Sigur s-au gasit voci care sa spuna ca  MarketOnline descopera apa calda, sau ca fac doar marketing si demagogie. Pana una alta e singurul magazin online care a declarat ca face acest lucru, si chiar nu vad de ce […]

Lasă un răspuns