Ne tinem de cuvant si suntem punctuali la intalnirea cu voi. Astazi va prezentam situatia pentru luna mai. Vestile sunt bune, in luna mai am totalizat un numar de 493 de intrari in service, o cifra onorabila spunem noi, comparativ cu lunile trecute.
Am inlocuit din stoc 131 de produse, costurile fiind suportate de catre noi. Colegii nostri au testat produsele si in functie de defectele reclamate, le-au trimis catre solutionare catre service-urile autorizate ale furnizorilor. Acestia au decis sa repare un numar 99 de produse si sa inlocuiasca 123 de produse. In luna mai am totalizat un numar de 256 de produse test ok, o cifra frumoasa daca ne gandim la aceeasi perioada a anului trecut. La capitolul respingeri de garantie, un subiect spinos pentru toata lumea, s-au inregistrat reale progrese, luna aceasta am avut doar 9 respingeri. Lunile trecute va ofeream cifre cu doua zecimale daca va mai amintiti. In continare am decis sa vorbim putin despre stornarea produselor. Stim ca vreti sa stiti cat mai multe despre aceasta operatiune pentru ca de multe ori am fost intrebati de ce nu facem stornare pentru un anumit produs. Raspunsul e simplu, stornarea se efectueaza numai in momentul in care produsul solicitat nu poate fi reparat, inlocuit sau este indisponibil in stoc.
In cateva cuvinte va vom prezenta un caz in care solutionarea garantiei s-a facut prin stornare.
Clientul in cauza a decis sa se prezinte la service-ul autorizat pentru solutionarea garantiei.
In continuare va prezentam cum a decurs procesul pana la finalizarea cazului.
Laptop model GT628X-484EU achizitionat in data de 22.09.2010 la pretul de 3.065.20 RON, nu a putut fi reparat de catre service-ul autorizat sau inlocuit, modelul in cauza fiind indisponibil. In consecinta clientul a primit negatie de service. Acesta s-a prezentat la sediul nostru cu negatia primita urmand ca in urmatoarele 48 de ore sa primeasca solutionarea garantiei. Luand in considerare toti factorii implicati, s-a decis stornarea produsului, clientul avand posibilitatea sa achizitioneze un alt produs sau sa solicite returnarea sumei. Cazuri precum acesta sunt frecvent intalnite, valoarea produselor stornate fiind deseori mult mai mare decat cea a produselor similare cu care s-ar fi putut inlocui.
Asa cum v-am obisnuit, la final va prezentam cateva cazuri de respingere a garantiei care ne-au atras atentia in luna mai.
In primele 2 imagini va prezentam o placa de baza arsa
In imaginea alaturata puteti vedea o memorie care prezinta smd-uri lipsa
Aici puteti vedea un hard-disk extern cu sigiliul si carcasa deteriorate
Aici puteti observa o pereche de casti cu casca rupta si firul intrerupt
Buna ziua,
As porpune pentru partea de service un program , eventual pilot pentru inceput, prin care clientii ce trimit in service un produs (in cazurile in care acesta poate fi inlocuit usor) sa poata primi un alt produs (chiar cu performante mai slabe, dar sa fie compatibil) in loc pe perioada de solutionare a garantiei. Ca si conditii se pot introduce:
1. Produsul de inlocuire sa fie trimis doar dupa un prim diagnostic al echipamentului defect.
2. Pentru siguranta sa achite o suma in procent fata de valoarea reala a produsului ca si garantie.
3. Transportul sa fie 50-50.
Cred ca o parte, daca nu chiar toti, clientii participanti la procesul de garantie ar fi multumiti, ca in timpul solutionarii problemelor aparute in garantie sa poata lucra.
P.S. Aici ma refer la componente, nu sisteme intregi sau alte produse (ex. TV, Video proiectoare)
Multumesc.
Buna ziua!
Va multumim pentru sugestiile dvs si le vom avea in vedere pe viitor.
Nu inteleg cum a putut sa arda asa placa aia de baza doar daca nu a pus direct 220V pe ea
Voi stiti cine sunt proprietarii produselor respinse la garantie ??
Sunt cetățeni europeni ȘI AU DREPTURI !!!
Buna,
Drepturile consumatorilor sunt enuntate in lege, dar in aceeasi lege sunt specificate si obligatii pe care le au consumatorii pentru a beneficia de garantie. In cazul de fata este vorba despre obligatia de a aduce produsul la garantie fara a prezenta un defect fizic provocat in urma utilizarii/manipularii necorespunzatoare .
http://www.pcgarage.ro/cum-cumpar/conditii-de-garantie/
„In cazul in care solicitarea de acordare a garantiei este nejustificata (produs functional), solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse si eventuale costuri de diagnosticare (stabilite de unitatea de service).”
Multumim