Gasesc cat mai des prin site-urile de comert online din .ro (inclusiv pcgarage) formulari de genul:
„[…]sunt oferite […] fara garantii de nici un fel.”
„Specificatiile […] sunt informative […] si nu constituie obligativitate contractuala.”
„Nu ne asumam raspunderea pentru […].”
Hmm… Pai si atunci ce cumparam? Cerem mere, primim pere si „asta e”, nu putem cere despagubiri sau cel putin returnarea banilor…
Fie, pe de alta parte (si asta o pot confirma din proprie experienta) sunt clienti care cumpara un produs a carui culoare este putin diferita de cea din fotografie si, nemultumiti de acest lucru cer despagubiri… Si respectivul client solicita: returnarea banilor platiti pentru produs, returnarea contravalorii convobirilor telefonice, returnarea banilor pentru plata taxiului de lux cu care s-a deplasat, returnarea banilor pentru O ZI pierduta s.a.m.d.
Bun, dar cum stau lucrurile in spatele textelor enumerate mai sus? Despre ceilalti colegi de breasla nu pot povesti prea multe fiindca am avut ocazia sa achizitionez online numai de la unul. Dar va pot povesti cum ce se intampla in ograda noastra :). (putina reclama nu strica niciodata nu?)
Ne asumam raspunderea pentru specificatiile si imaginile produselor. Nu garantam ca sunt 100% corecte, dar cel putin incercam. Pe aceasta cale vreau sa multumesc tuturor celor care au folosit formularul de pe site pentru a semnala nereguli in specificatiile produselor. Celor care primesc un produs care nu corespunde cu specificatiile de pe site li se returneaza contravaloarea produsului si a transportului. Cei din afara Bucurestiului (urasc cuvantul „provincie”) pot trimite produsul inapoi pe cheltuiala noastra.
Un alt „miserupe” ar fi legat de pixelii morti ai monitoarelor LCD. Un subiect greu de atins… Oare?
In general se specifica: „Nu se acorda garantie […] decat peste 5 subpixeli aprinsi/stinsi”. OK. Si eu daca iau un LCD cu 4 subpixeli ce fac? Incerc varianta cu laserul pentru a mai face un pixel sa cedeze? Cei care au achizitionat monitoare LCD de la noi pot confirma.
Regula este urmatoarea: Monitoarele se testeaza. Daca au pixeli morti se schimba. Daca sunt primite in afara Bucurestiului (iar provincie 🙂 ) se pot returna (in conditiile mentionate mai sus in articolul despre specificatii gresite). In cat timp? Am presupus ca 48 de ore sunt suficiente pentru a face un test. Dupa cele 48 de ore critice intra in vigoare garantia oferita de catre producator. Partea frumoasa este ca un angajat fericit al PC Garage se face cu monitor nou dupa fiecare eveniment de genul asta. Unii pierd, altii castiga…
Mie cel putin mi se pare corect ca produsul sa fie returnat daca cel care a cumparat este nemultumit in vreun fel de produs. Daca te duci la piata iei ce mere iti da vanzatorul sau ce mere iti plac tie?
Daca cineva este nemultumit de produs il poate retura conform politicii de returnare. Asta este deja specificata pe site. Acest post este despre lucrurile nespecificate… 🙂
da mai , despagubiti omul , dar cine e asa nesimtit sa ceara bani pe telefonul consumat si pe taxiu , ma gandesc eu ca acele consumuri in plus sunt din comoditate , si comoditatea in ziua de azi incepe sa miroase urat , sa inventat emailul , si achizitionarea prin curierat , pt ce sa mai consumi telefon si taxi ? daca le insumezi iti da costul transportului , poate chiar mai mult , si asa nu mai bine stai acasa si astepti ? , asta mi se pare un tip de comoditate placuta si utila in acelasi timp , o comoditate ce nu deranjeaza pe cei din jur , cat despre produse , ar fi bine ca cei ce cumpara sa se documenteze inainte pe net pe undeva sa vada compatibilitati , forme si altele , inainte sa cumpere si apoi sa sara in sus ca nu le merge nush din ce cauze viseaza ei , numai bine ,
Iti dai seama ca daca nu s-ar fi intamplat asa ceva, nu dadeam ca exemplu :). Asa este pe la noi, unii prefera sa cumpere online dar nu au mail, internet etc.
da , sa iti faci mail dureaza 2 minute maxim , poti face comanda de la vreun prieten , chiar il pui pe el sa o faca in timp ce esti la el si supraveghezi pt ca esti nestiutor (de net) , exemplu aiurea , dar asa e , si chiar si sa mergi la net , nu dureaza mai mult de 30min , asta inseamna maxim un ron , dar , revenim la ce am zis mai sus , a si apropo , nu am vazut si prelungirea commentului cu monitoru , 😀 pot sa ma angajez si eu la pcgarage ? sa primesc monitoare gratis :)) , o sa imi fac un perete cinema acasa , glumeam , dar se pot inde apoi la un pret semi-redus , si sa fim seriosi , cine se uita la 4 pixeli porti ? trebuie sa fi obsedat si sa nu ai habar de calculatoare , dar pt cei cu „fitze” care isi iau clc sa se dea mari celorlalti , nici un respect ,
nu s-a pus problema despre continutul pachetului. Pot sa fie si cartofi in pachet. S-a intamplat mai demult (nu era de la pcgarage) sa lipseasca un produs din pachet si totusi sa fie facturat. Eram la sediu la curier si s-a facut constatarea si apoi retur. Nu am platit nimic. Problema e ca la sediu mi se spune ca pot sa verific pachetul dar curierul care vine la usa stramba din nas. Unii accepta sa verific pachetul altii nu. Ar fi utile niste lamuri.
Tot legat de garantii.
Este adevarat ca pot pierde garantia daca nu mai am cutia la respectivul produs(in general)? Deoarece mi se pare cam absurd sa pastrez o cutie imensa la o carcasa doar pentru garantie.
Multumesc pentru raspuns.
@dann23 – daca lipseste un produs din vina magazinului, acel produs va fi pe plus in gestiunea sa. Situatiile de genul asta se rezolva foarte usor, se trimite produsul „uitat” de catre cei de la ambalare colete. Daca lipseste din vina curierului, este recomandat sa pastrezi ambalajul pentru a putea face plangere la firma de curierat. Si aici este castig de cauza fiindca marfa este asigurata.
sNaKey – majoritatea producatorilor/importatorilor solicita trimiterea in garantie a produsului in ambalajul original. In lipsa acestuia, in cazuri exceptionale, putem noi gasi un alt ambalaj pentru a-l trimite la garantie. In cazul produselor care nu au serial number lipit pe ele (ex: carduri memorie), chiar este necesar ambalajul.
pana acum tot ce am comandat a venit intr-o cutie de carton in care erau produsule comandate. cutia de carton e „sigilata” cu o banda. ce fac eu daca se intampla sa nu fie un produs in cutie? ma duc la curier dupa ce am desfacut cutia si o sa ma creada pe cuvant ca a fost lipsa produsul? nu e corect sa fie ambele parti prezente cand se desface coletul? ca altfel pot aparea suspiciuni. iar chestia ca produsul ramane in plus pe gestiune nu ma ajuta cu nimic. daca se face cu buna stiinta?
si o sugestie ar fi sa folositi niste cutii branduite cu pcgarage 🙂 in loc de banalele cutii de carton. ar da bine la imaginea firmei
Cu buna stiinta nu cred ca e cineva atat de idiot sa o faca :).
In ce priveste desfacerea coletelor de fata cu clientul, stiu ca FanCourier accepta desfacerea cutiei dupa achitarea produsului.
Pe scurt achiti rambursul, desfaci coletul, daca nu corespunde cu ce este pe factura iti face agentul FanCourier proces verbal.
Despre celelalte firme de curierat nu stiu ce politica au…
Trimiteti numai prin fan curier sau se poate trimite si prin posta romana ?
!!Ma intereseaza produsu asta : http://www.pcgarage.ro/mp3-playere/allfine/m2610-black-fara-memorie/
Nu aveti adresa de messinger ca majoritatea magazinelor on line sa putem clarifica cateva nelamuriri
Am auzit ca s-a intamplat sa se puna o comanda pe pc-garage „Disponibil la comanda online
Produsul este disp” de unde stiti voi sigur ca dupa ce clientu face comanda cei de acolo o mai au pe stoc componenta respectiva.
Am inteles ca au stat multi pe drumuri dupa colete si zile de asteptare pt. ce aparea disponibil la comanda online.
Astept raspuns daca aveti mp3 playeru ala sa pot da comanda ca daca nu il au aia pe stoc nu am chef sa astept ca il pot cumpara si din alta parte care zic sigur ca il au.
Mc mult , Toate cele bune si nota 10 ca raspundeti la toate intrebarile si nu stergeti nici un „wishlist” in care sunteti criticati .
Scuze daca sunt greseli gramaticale dar tastez pe fuga 🙂