Campania electorala a unui magazin online

Afise, panouri cu fete zambitoare, pliante, corturi de campanie, oameni entuziasti cu stegulete si insigne, agitatie. Din cand in cand ( o data la 4 ani ) aspectul orasului se schimba in graba. Se astupa gropile, apar proiecte de reabilitare, este chiar si mai curat.

Programe, promisiuni, sperante. In lumina celor 4 ani petrecuti sub o conducere, te intrebi ce a fost bine si ce nu, daca sa incerci ceva nou sau sa ii pastrezi pe cei pe care ii cunosti. Chiar daca nu esti multumit de ei, ai tendinta sa mentii un neajuns stiut. Trebuie sa te implici, sa cauti, sa verifici campaniile celor noi, sa ai curaj pentru schimbare.

Ca o scurta paralela, unele campanii de marketing se bazeaza si ele pe aceasta teama de schimbare si tendinta noastra de a merge pe ceea ce este cunoscut, pe ceea ce este aprobat de majoritatea celor din jur, pe ceea ce stie mesterul local.

Un exemplu intalnit recent ar fi o campanie pentru un brand de televizoare. Consumatorul stie – de la mesterul local sau de la prietenul care tocmai si-a cumparat, de la reclama care ii prezinta cel mai bun pret – ca isi doreste un TV marca X. Nici macar din curiozitate nu incearca o comparatie cu alte marci si nici nu verifica detaliile tehnice, caracteristici, review-uri, descrieri avizate, care se pot gasi doar din cateva click-uri.  Daca ar face acest lucru, ar putea observa ca exista marci cunoscute care au o calitate a imaginii mai buna si produse cu detalii tehnice superioare la pret similar. Nu doar X are promotii.

In comertul online, in general clientul este deja convins ca vrea un anumit lucru. Pe o piata concurentiala si dinamica, procesul de vanzare trebuie sa aiba ca scop satisfacerea clientului. Clientul poate oricand sa cumpere acelasi produs, cu aproximativ acelasi pret, din mai multe locuri. Ceea ce il determina sa cumpere de la un anumit magazin similar este calitatea serviciilor.

Iata astfel cum fiecare magazin detine propria “campania electorala”, trimitand mesaje promotionale frumos colorate  si prezentari pline de promisiuni. La fel ca si in politica, important este sa stim cum sa alegem, sa stim care este diferenta dintre ele. La fel cum in campania electorala suntem uneori „imbiati” cu promisiuni frumoase, asa si in comertul online suntem „orbiti” de pretul promotional putin mai bun si ajungem sa neglijam ceea ce se poate intampla dupa achizitionarea produsului.

La orice produs si orice marca pot aparea probleme, chiar si la scurt timp dupa utilizare.  De aceea trebuie sa stiti ca va puteti baza pe serviciile de post-vanzare cu alte cuvinte sa stiti ce “program electoral” sa alegeti. In momentul in care mergeti la vot, alegeti cum sa traiti in urmatorii 4 ani. In momentul in care comandati un produs, alegeti sa va bucurati de produsul comandat.

La PC Garage investim in serviciile post-vanzare nu numai cateva luni pe an, ci constant. Tocmai asta face ca uneori cea mai buna campanie electorala sa fie realizata chiar de alegatorii tai.

Lasă un răspuns