Tot mai sus

Cea mai recenta calatorie cu avionul se intampla dupa-amiaza. O cursa scurta Bucuresti-Budapesta, dar suficient de lunga pentru a-mi ridica unele semne de intrebare.

Tot dupa-amiaza era si atunci cand colegul meu, Ionut, s-a urcat la bordul unui avion ultrausor pentru a lua cateva lectii de pilotaj. Timp de 20 de minute a zburat deasupra Lacului Mihailesti si deasupra comunelor de langa Clinceni din aeronava YR-CFL (apropos, numarul de inregistrare al avionului este compus din <codul de tara> (ex. YR Romania, N SUA, A7 – Emiratele Arabe Unite, A6 – Qatar, B Marea Britanie etc.) + <indicativul propriu> (ex.: BGx la avioanele Boeing ale Taromului, ASx la avioanele Airbus ale Taromului etc.)). O experienta interesanta, buna de povestit nepotilor pe mai tarziu.

Cand avionul decoleaza de la sol iti dai seama pe masura ce privesti in jos ca lumea la care te orientezi este in fond un spatiu extrem de mic…aproape insignifiant in comparatie cu harta universului.

Si este un sentiment complex care te incearca: unul de teama in fata imensitatii lumii, a limitarii tale, si in acelasi timp unul de entuziasm pentru cei mai visatori dintre noi, care isi propun sa distruga zidul intre lumea proprie si imensul exterior. Cei care demonstreaza ca nu exista decat limitele pe care ni le impunem singuri.

O saptamana plina de realizari, va urez!

P.S: Avionul cu care a zburat Ionut a apartinut Ministerului Comunicatiilor Poloniei pana in 1939 si avea codul SP-BJE. Ulterior, a fost vandut Romaniei, luand codul YR-CFL.

P.P.S: Daca te pasioneaza avioanele ultrausoare, ai aici o lista cu toate modelele disponibile in Romania.

Un comentariu la “Tot mai sus”

  1. Claudiu spune:

    o mica corectie nu este un avion ultrausor ci un cessna 152 , se observa in poza steagul germaniei acesta fiind adus de acolo, iar anul 1939 este ireal , nu exista asemenea aparat in acele vremuri http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_152

Lasă un răspuns